the life of 2009 in casa kodelja

kommer såväl ihåg vilka tankar som malde runt uppe i huvudet på mig inför 2009, jag kommer ihåg att det blev mixad pannkaka av alltihopa. jag kommer ihåg att jag hade så mycket drömmar, grym energi och planer för femton år framåt. konstigt att saker aldrig blir som man tänkt, vill och bestämt. kanske lika bra det förresten!
här kommer en kortfattad koncis resumé av året med nolla nia i slutet, sådär en månad efter alla övriga:

1. Jag trodde att mitt hår skulle ha växt ut och befunnit sig några meter strax nedanför naveln vid sommaren, jag gjorde en  missräkning av cirka 300 centimeter.
2. Under sommaren var jag fullkomligt övertygad om att Adam och jag skulle gifta oss inom kort och skaffa hundratals små söta labradorvalpar. Jag är varken gift eller hundägare. Sådetså.
3. Var inställd på att jag skulle gå samhälle ekonomi och komma ut som någon sorts gymnasieekonom efter studenten. Jag går numera idrott ledarskap, stormtrivs och kommer inte komma ut som något annat än kanske skogsmulle.
4. I min värld fanns inte sorger och krossade hjärtan, jag ansåg mig odödlig och likaså alla kära och nära runt mig. Jag fick se att detta va så fel som något rimligen kan va och bevittnade en hel del sorg och död.
5.Slutligen trodde jag att dem som var nära mig i början av året skulle komma att vara det dem resterande elva månaderna också. Men dem som finns runt mig nu, fanns där definitivt inte i början av året, allafall inte lika nära.

Alltså var 2009 ett lärorikt, generellt sätt sorgset år men med stora ljusglimtar, amazing vänskap och starka band.
Förändringarnas år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0