Förändringarnas år

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag gjorde massor av saker som jag aldrig gjort innan, bland annat gick jag omkring i varmaste Afrika under en underbar vecka i April, hade en utav de sjukaste kvällarna i mitt liv och förmodligen en av de bästa dagarna under dessa 17 år. Men framförallt handlade det här året om att känna på sätt som jag aldrig känt på tidigare, på gott och ont.

Har du några nyårslöften?

Absolut inte. Snarare punkter jag vill kunna stryka på min att-göra-lista, typ ta körkort och fylla arton.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Bara till små hundar.  

Vilka länder besökte du?

 Tyskland, Tjeckien, Kroatien, Egypten


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Inga direkta datum, snarare perioder och kanske veckor som var speciella, underbara eller överjävliga.

Vad var din största framgång 2010?

Jag tror att mina främsta framgångar var att jag lärde mig att jag är en överlevare, att livet går vidare oavsett vad och att jag växt som person hur mycket som helst.

Största misstaget?

Vill inte betrakta saker som misstag, snarare som lärdomar.  

Bästa köpet?

Åh, det var nog främst min Håkan Hellström-biljett och en tågbiljett till Göteborg för hela nittiotre riksdaler.

Vad spenderade du mest pengar på?

Jag har gjort av med ett mindre lands statsskuld på kläder, mat och resor. Precis som det ska vara.  

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Det var väldigt mycket saker, personer och händelser som gjorde mig riktigt glad.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Will Anything Happen, Blitzkrieg Bop, Starstrukk, Someone New, Seize the day, Kids och de flesta med Håkan givetvis.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag har varit både mycket gladare och mycket ledsnare, varvat i en enda stor klump. Och det har gått upp och ner likt uppskjutet på Liseberg.

Vad önskar du att du gjort mer?

Jag vet inte om jag önskar att jag gjort något mer, eftersom att jag idag är där jag är på grund av vad jag gjort innan och idag är jag väldigt lycklig och glad på alla sätt och vis.

Favoritprogram på TV

På webb-tv var det Glamourama och Gossip Girl och så förstås den Gyllene Orren.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Gjorde mitt sjuttonde jordsnurr en onsdag, blev väckt med varm choklad och hängde på ONOFF en hel massa för att byta färg på min kamera, vet att jag hade min älsklingskjol fron Beyond Retro och fick frossa samt en kladdkaka med kaffesmak av min älskade Jonas. Lagade mat hela eftermiddagen och somnade tidigt. Firandet kom hela tre dagar senare och sen ytterligare en vecka senare. Dessutom fick jag en helkroppsmassage på TipTop och hela tre tårtor.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Ganska mycket schizofren och skiftande.

Den bästa nya personen du träffade?

Jag träffade en hel massa nya personer som alla på sina egna sätt är bäst.



Kommentarer
Postat av: Malle

gyllene orren?!?!?!? förvirrad!

2011-01-01 @ 23:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0