oooh Göteborg

Hej alla mina kära friendios,
till att börja med vill jag bara säga att jag VET att de e no-lifer varning att sitta o blogga en fredagkväll,
men jag har mina anledningar. Min anlending är att jag för inte så länge sedan kom hem från Mitt Kära Göteborg...
Där jag gjort en hel del , men inte sovit. Så nu ska jag sova, o duscha o kanske äta lite...nåja,
imon blire iallafall mycket bättre. Men de tar vi då.
Nu till min göteborgstripp,
jag insåg på spårvagnen påväg in mot Nordstan att detta är mitt rätta element.
Jag ska befinna mej bland självsäkra o målinriktade storstadbor...inte ibland små äckliga sunkfjortisar i småstaden.
Jag älskar göteborg mer o mer för var gång...och jag är ju lite göteborgare innnerst inne skulle jag vilja påstå.
Det står så i mitt pass iallafall, jomen, spårvagnar, dialekten, människorna , fisk o skaldjur osvosvosv...
Värt att tycka om alltså. Så igår när vi skulle shoppa irrade jag omkring ett bra tag Järntorget, Gustaf Adolfs torg och sedan så småningom på Frölunda Torg..bara för att komma i stämning liksom. Kan tänka mej att folk undrade vafan jag pysslade me...men aja, värre saker kan man ju göra.




Och så frågar folk VARFÖR man älskar göteborg,
knäppgökar hela bunten. ...
Och de va ren o skär ångest imorse när jag vaknade, o insåg att jag skulle hem till JävlaHelvetshålan Oskarshamn.
men nu är jag här ändå, trots protester och böner.

Jaja, har lite saker jag måste ta tag i nu,
Så kärlek,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0