Tankeställare

Mamma o pappa sitter o pratar i soffan , medans de kollar på nyheterna på tv.

M: Men nästa vecka är det fakiskt din tur att hämta Simon på dagis! (något arg, irriterad ton)
P: Min tur ? Men jag ska ju iväg till Öland , måndag tisdag och onsdag ( ton typ: lägg inte nåt ansvar på mej förhelvete)
M: Jaså? O det säger du nu, det är vad jag kallar dålig framförhållning( något småförbannad o galen ton)
P: Vi får väll fixa barnvakt då, det är väll ingen stor sak älskling? (låter som en tvättäkta toffel)
M: INGEN STOR SAK!!!??? DU BERÄTTAR JU ALDRIG NÅGOT FÖR MEJ!!!! BUUUUHHH ( nu har mamma lackat sönder)

Pappa konstaterar att mamma är arg, och  där serni vad jag har fått mitt temperament ifrån!! :) hhaha, visste väll att det låg i släkten... Med detta ville jag bara tala om att mina föräldrar(mamma) är äkta svennebananer, som blir arga och tar illa upp därför att någon inte har BERÄTTAT något, som man anser sej ha rätt att veta. Blev nästan mörkrädd när jag hörde det, pga att det är precis så jag själv är. Detta måste det bli ändring på: Skärpning Sofia!

Nu ska jag ringa till vinnaN, ;)

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0