"Stick, jag försöker ha ett liv här"

Inga sovmornar för mej inte. Är det någon som höjer på ögonbrynen elr ? Näe, tänkte väll de.
Idag va jag uppe o studsade kl 8 redo att åka till mitt seconde home. Som finns i vällehorva, som ligger 3mil från oskarshamn mitt ute i ingenting. Det finns ETT hus, o lite gräs, träd o en insjö lite läöngre bort. Några stenbumlingar o grotter finns förresten oxå.
                 
Men nu va det ju inte stenbumlingarna jag skulle kolla¨på, utan min käre vän maja. Ett kärt återseende efter nästan 5 veckor isär. O jag som har lite gogo i min kropp tvingade ut maja i solen. Fastän hon hälst ville slöa framför tv:n, o inte ville bli störd i tv 3:S fina gayvecka. Därav överskriften, för er som antecknar.
                   
Iallafall, van moi den ronden, tv vs sol (till saken hör väll att majabögen bor vid vattnet o att de va solsken o typ 28 g varmt) och det blev stranden som tillbrinagde en del va våran dag på. Vi paddlade kanot, solade, badade o åt ..såklart.

Och så ägnade hon en del tid åt att hitta sin sk "solsmörja", jaa..jag säger då de.Bönder o deras språk aså.. Och av någon eller några anlednigar fick vi vända 4gr innan vi slutligen kom ner till stranden. Alla fula har tur som man säger, så jag tar det som en komplimang. Att vi aldrig har tur aså.. 

Och efter solandet o badandet o allt va de nu va, ägnade vi resten av alla timmarna till att äta, äta, äta o kanske att vi pratade o skrattade lite också.. ? Vet inte riktigt, kan ha vatt så.

Första dagen med maja, efter en timeout! Jag skulle kalla den seg men mkt lyckad :) O vetdu om en sak? Du är helt underbar, o jag lovar att jag kommer hälsa på dej i ditt nya hem trots att jag "inte riktigt" gillar din granne... haha. 

Måndag o tisdag står de också "MAJABÖGEN" i kalendern. Så nu ska jag nog lägga mej snart, för att orka upp vid en okristlig tid imon bitti ;) 
Justedeja, dagen avslutade på altanen med sofie rymdastronauten olsson och malin hmmmm? karlsson. De har jag inte heller träffat på ett tag nu, o de va verkligen dags :) 

Tja <3
 

Kommentarer
Postat av: M

mitt blivande yrke är alltså : hmmm?

ja det va ngt nytt det ;D

2008-07-28 @ 00:07:02
Postat av: S

Ha, men du kan ju aldrig bestämma dej för vad du vill bli. Så JAG valde åt dej helt enkelt! :)

2008-07-28 @ 22:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0