Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan NANANA

Hej alla,
dagen före självaste julafton. Om de vatt nåra decimeter mer snö ute och ytterligare några minus hade jag nääääästan trott på de, men nu känns de mer som ett "icke-roligt" skämt.
Idag har iallafall dagen ägnats helhjärtat åt att försöka få den där juliga känslan, som jag gått och trånat efter nåra veckor nu. Lussebullar, skinkmackor, gröt, sällskapspel, Grinchen, Bridget Jones Dagbok, knäck, varm choklad, apelsiner, glögg, pepparkakor, Mupparna, ischoklad, nötter och världens sämsta julklappsrim. JO, man tackar.
Ihop med Lisa, förstås :) 

Måndagskvällen ihop med Mitt Söta Scones, lika sjukt som jag vant mej vid att de brukar va. När hon pallrat sej hem vad jag helt slut. Det tar på krafterna att ligga på topp, vet jag en som brukar säga.
Nu ska jag förflytta mej neråt , till en pappa som står och gastar; DÅÅÅÅÅH I VÅRTTT MÖÖRKAAAA HUUUUSSSS och en mamma som förtvivlat försöker hinna med allt hon ska hinna. Min uppgift är att provsmaka maten och bossa över julgranen....


Om jag inte återkommer anta att jag fastnat under julgranen med magen full med mat,
god jul och en massa kärlek,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0